تسجيل
اليوم وبلا أي مقدمات..
اتصل بي أبي وقال إنه راض عني.. كان يضحك من قلبه, ولا أعرف ما الذي دعاه لأن يقول هذا..
اليوم..
قرأت كلمات قالها سمير الفيل عن قصتي في موقع القصة العربية, كم أحترم هذ الرجل, وكان ما قاله على حد تعبير أحمد الشمسي كلاماً لم يقال في يحيى حقي نفسه.
اليوم..
عرفت بأنني قبلت في جامعة الإسكندرية لدراسة الماجستير.
اليوم..
قالت لي بنبونة إنني صديق “طيب”..
الليلة.. سأنام هادئاً سعيداً.
هناك 14 تعليقًا:
صباح الخير ياجميل
اللليله ... أنا هي من نامت هادئة وسعيده
لأنها بالأمس لم تكن علي مايرام ولأنها تعرف حين تكون هكذا وتعلم أن اتصالا هاتفيا يكفي لأن يعيدها للوضع الصحيح ...
ولأنهم يستمعون اليها دائما رغم أنها تقول كلاما مكرورا في أغلب الأحيان لكنهم مع هذا يستمعون و بصدق شديد
ولا يتركنها إلا إذا ضحكت و قالت أنها أصبحت الأن أفضل
هي فعلا من نامت هادئه وسعيده ... لأنها تشعر بامتنان كبير
فصنعت لهم جميعا "شكرا لكم " ولكي تضمن وصولها ، فقد ثبتتها في جناحين صغيرين تملكهما وتعرف تماما أنهما كفيلين جدا بارسال الهدايا الصغيره إلي أصحابها
وأرسلت باسمهم دعوات الي السماء والله هناك يقول " وقل ادعوني أستجيب لكم "
عمرو
من فتره لأخري تحدث الأشياء الرائعه ، فقط لتخبرك أن الحياه تستمر ، وأن تكرارات اليوم لن تعاود الظهور ثانية .. أو ليس اليوم علي الأقل
عمرو
اللي حصل دا كله كان كده
حصل ليه بقي ؟؟ لأن انت بتتعب فعلا ولازم تبقي أحسن
عمرو السيد
صدقني حين أقول : ربنا راضي عنك
أنا حين تحدث معي أشياء مثل هذه لا أجد تفسيرا آخر
اليوم
زرت مدونتك الجميلة
وسعدت بها
:))))))
نوما سعيدا دوما يارب ان شاء الله
مع خالص مودتى
مساءالفل يا عمرو؛
*عمرو ، إنت تستاهل كل خير ...مبروك ع الماجستير ؛ وبنبونة بسبوستي عندها حق في إنك " A good guy" ....بنبونة : إنتي ليه مش كنتي علي مايرام؟ ردودك بحبها أوي يا بنبونة ...بعد إذنك يا عمرو إني بسلم علي زوار مدونتك العائلية إللي زي "buc",بتاعنا كلنا...ربنا يديم المحبة فيما بيننا وسلام ع الطاير" لواحدة وفاطمة"....
* مين حبه ربه ...حبب خلقه فيه...؛؛ويا بركة دعاء الوالدين .
ديدي
استاذى عمرو
والله رغم انى متضايقه اليومين دول بس مدونتك هى المدونه اللى بتريح اعصابى..يمكن كتير بدخل واقرا وامشى كده من غير تعليق
لابد انك تعلم ذلك الشعور
انما اليوم سعدت جدا لانك سعيد وسعادتك تلك طغت على كل شىء اخر
فلتسعد يا استاذى دائما
فانت تستحق تلك السعاده
اتمها الله عليك
:)
انا سعيده من اجلك
سعيده لان والدك راضى عنك
اما كلام سمير الفيل فانا اتوقعه لانك تستحق
ولما تبقى مشهور جدا كما اتوقع ابقى افتكرنى
ياعنى لما ااقولك وقع لى على كتاب تقول ساعتها عطش الصبار الاسم ده سمعته فين فين؟
انت تستحق فنم ملء جفونك
امممممممممم طب منت تستاهل كل الحاجات الحلوة يا عمرو...
كاتب متميز..مترجم ودى مسمعتش عنها كتير..صديق طيب اكيد يعنى زى ما قالت بونبونة..ابن بار والا مكنتش فرحت باتصال والدك
اشطة يعنى تستاهل شويتين السعادة دول..عيشهم للاخر
ازيكوا يا ولاد ازيك يا بونبونة عاملة ايه على فكرة كالعادة تعليقك اكتر من رائع
إذن.. تصبح على خيــر
فأنت أهلٌ لــه
:))
اليوم ضحكت من كل قلبى
لا انكر ان كلامك رسم على وجهى ابتسامة احبها
عمرو انت بالفعل تستحق كل ذلك و انا ايضا اشهد انك صديق طيب رغم انى مش بتكلم معاك كتير لكن دا واضح فيك اوى
يارب تفضل طيب على طول
ربنا يديم عليك نعمة السعادة اللهم امين الف مبروك على الماجستير السعادة حلوة لناس جميلة بنرتاح لما نقعدنقراء لناس حلوة زيك امى بتدعى لى وتقول اللهم حبب فيكى خلقة وانا كمان بدعيلك نفس الدعاء
قطتى
ربنا يوفقك لما فيه الخير لك..
وإن شاءالله تتم الماجستير على خير.. وربنا يديم عليك السعادة..
مش وجيه عزيز كان بيقول "مسير الضحك لوحده هيطلع".. مسير السعادة تيجي لوحدها.. ربنا يديمها عليك :)
عمرو..
أنا أسارير قلبي بتزهزه لما باقرا أو باشوف حد سعيد..
بس تعرف.. أهم حاجة في كل اللي قلته ده.. هو إن أبوك راضي عنك.. هذه نعمة لا يقدرها إلا قليل.. رضا الله من رضا الوالدين..
أقر الله عينك دائماً بالسعادة والرضا.. :)
صباح الخير يا ولاد عاملين ايه؟ مباسيط ؟ ماشي
عمرو
أنا رحت موقع القصه العربيه بس مش لاقي كلمات سمير الفيل التي قالها عنك ، أعرف أنها بالتأكيد أشياء رائعه لكن فعلا أريد أن أقرأها
:)
ديدي .. كانت شوية حاجات سخيفه وراحت لحالها
انجي .. ربنا يخليكي يا سمسمه
:)
السلام عليكم جميعا
أنا متشكر خالص ليكم جميعا.. عندي مشكلة اليومين دول في النت. مش عارف أدخل نت خالص. اليو إس بي معطل. السنترال في الحي توقف عن العمل. جميع مراكز النت لا تعمل. هاموت. هايجيلي حاجة. بس عموماً على أول الشهر هاتفرج إن شاء الله
:)
إرسال تعليق