مارس 03، 2008

قلبي البتول


هزينى من شجرة حروفى المجهدة
يساقط البلح الرطاب
قلبى البتول اللى أعتصم بحبال سراب
لحظة ما عدى السهم من قلبه لعنيه
أدرك بأن اليوم
لا تثريب عليه


هناك 14 تعليقًا:

غير معرف يقول...

I'm deeply touched by these lines, i don't know why!! I'm not good at Arabic, so if u please explain to me one of the meanings of these lines, i wanna make sure that what i've got is right.

عمرو يقول...

Just tell me what you got and I'll tell u whether it is right or not.

مصطفى السيد سمير يقول...

جميلة
وتمس الروح

أتمنى تشرفنى

غير معرف يقول...

Is it about betrayal? Disappointment? or a clarity of vision? You tell me.

Isolde يقول...

A wonderful, Deeeeep " flash" but i agree with anonymous, it carries a lot of meanings, and here lies its greatness.Bye

عمرو يقول...

It is about all this Mr/Miss anonymous. You r the one who should decide.
Hope u peace, love and joy.

Isolde يقول...

Hey, it seems that u wish peace, joy and love for every one, is it a triology. Bye the way, life NEVER gives the three of them together, never. Bye

عمرو يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
زهره ربيعيه يقول...

جميلهجدا..معلش اعلق اولا على الصوره..جايز لان الالوان والصور مهنتى وبتستهوينى بس الصوره معبره جدا..اتقان فى اللغه واتقان فى اختيار الصور
ابدعت استاذى كعادتك
قلبى البتول..وصف حكاااااااااااااايه مدهش

Isolde يقول...

So, aren't u going to tell me what do these lines mean? I really want to know, I forgot to ask u why u wrote them in the first place... will u tell me? ( wesh beyed7ak de7ka la2eeema) bas lazman te2olly, ana mestany aho
....
....
....

عمرو يقول...

إيزولد
انتي لسة مستنية؟ أنا نفسي أقولك بس مش ينفع
:)

عمرو يقول...

على فكرة يا إيزو
انتي كده اعترفتي إنك وغير معرف شخص واحد.. وأنا كنت متأكد من ده
:):):):):):):):):):):)

Isolde يقول...

ايون انا لسة مستني انا و غير معرف، و احنا اتنين علي فكرة ;) بس يعني ما انت لو مش عايز تقوللي هنا ممكن تسيبلي كومنت عندي عالبلوج و بعدين تمسحه و لا من شاف و لا من دري، هشششششش
:)

عمرو يقول...

إيزولد
والله مش قصة هنا ولا هناك بس دي حكاية طويلة حبتين, وبتكشف أسرار عسكرية جوة قلبي.. مؤكد في يوم هاتعرفي
:)